Ekonomi

Zomato hisseleri güçlü ikinci çeyrek performansı ve olumlu görünüm sayesinde yükselişte

Hindistan’ın gıda dağıtım devi Zomato’nun hisseleri, ikinci çeyrek sonuçlarındaki önemli artışın ardından Ulusal Menkul Kıymetler Borsası’nda (NSE) %4 arttı. Şirket, beklenen zararla keskin bir tezat oluşturan ve Haziran çeyreğindeki ₹2 milyarlık sürpriz kârdan önemli bir iyileşme ile ₹36 crore olarak vergi sonrası kar (PAT) bildirdi.

Zomato, mali performansını 2Ç24 Mali Yılı’nda tersine çevirdi ve 2Ç Mali Yılı23’teki ₹251 crore zarara karşı konsolide kar açıkladı. Şirketin geliri geçen yılın aynı dönemine göre %71 artışla 2.848 milyar, toplam gider ise 3.039 milyar olarak gerçekleşti.

Gelirdeki büyüme büyük ölçüde, Blinkit’in de dahil olduğu B2C işletmelerindeki Brüt Sipariş Değerinden (GOV) kaynaklandı ve yıllık %47 artışla 11.422 crore’ye yükseldi. Bu büyüme, aylık işlem yapan müşteri sayısındaki artışa bağlandı. Blinkit ayrıca bir önceki çeyreğe göre +%12,7 gelir artışı bildirdi.

Zomato’nun yönetim kurulu, ZMT Europe LDA’daki hisselerinin tamamının yaklaşık 1,59,45,300₹ (1,80 lakh Avro) karşılığında satışını onayladı. Zomato’nun flaş ticaret bölümü Blinkit, katkı marjını yüzde -7,3’ten yüzde 1,3’e olumlu bir değişimle sağladı ve çeyrek boyunca 28 yeni mağaza ekledi.

CEO Deepinder Goyal, 1QFY24’ten 2QFY24’e kadar tüm operasyonlarda güçlü büyümenin devam ettiğini vurguladı. Şirket, 41 milyar Hindistan rupisi tutarında Düzeltilmiş FAVÖK ile art arda ikinci kârlı çeyreğini bildirdi; bu, 2024 Mali Yılı’ndaki ₹ 12 milyar kardan önemli bir toparlanmaya ve 192 milyar Hindistan rupisi (100 milyar Hindistan rupisi = yaklaşık 12 milyon ABD doları) zarardan büyük bir geri dönüşe işaret ediyor. 2FY23’te.

Zomato, önümüzdeki çeyrekte gıda dağıtımında GOV’da yüksek tek haneli üç aylık büyüme bekliyor. Blinkit bu çeyreği toplam 411 mağazayla kapattı ve yaklaşan Navratri, Dussehra ve Diwali gibi büyük festivaller nedeniyle önemli bir büyüme bekliyor. Blinkit’in GOV büyümesi yıllık bazda yüzde 86’ya ulaştı.

ONDC’nin pazara girmesine rağmen rekabetin daha da yoğunlaşması beklenmiyor. HSBC, Zomato’nun uzun vadeli beklentileri, özellikle de başabaş noktasına yakın FAVÖK ile etkileyici bir büyüme gösteren ekspres ticaret işletmesi konusunda iyimserdi. Yönetimin stratejisi, çeyrekten çeyreğe kadar marjlardan ziyade büyümeye öncelik vermektir. Nuvama, SOTP değerleme yöntemini benimseyerek yönetimin beklenenden daha yüksek bir büyüme hedeflemesini bekliyor.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

yuksekova-haber.com.tryusufelihaber.com.tryesilyurt-haber.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ankara escort antalya escort mersin escort izmir escort gaziantep escort adana escort samsun escort kayseri escort konya escort beylikdüzü escort kadıköy escort bakırköy escort ataşehir escort pendik escort kartal escort ümraniye escort maltepe escort şişli escort esenyurt escort avcılar escort sakarya escort eskişehir escort denizli escort kocaeli escort bursa escort yozgat escort tokat escort bolu escort balıkesir escort afyon escort çorum escort edirne escort çanakkale escort beşiktaş escort elazığ escort bilecik escort diyarbakır escort düzce escort giresun escort karabük escort kars escort kastamonu escort kırklareli escort muş escort niğde escort karşıyaka escort bornova escort alanya escort manavgat escort izmit escort narlıdere escort inegöl escort görükle escort
-
Başa dön tuşu